WK Formule 1 | Page 36 | FerrariChat

WK Formule 1

Discussion in 'Holland/Belgium' started by Alfer, Sep 21, 2014.

This site may earn a commission from merchant affiliate links, including eBay, Amazon, Skimlinks, and others.

  1. 3alfa

    3alfa Karting

    Nov 22, 2011
    154
    Hoofddorp The Nether
    Full Name:
    Ger Bloem
    Alleen Chromecast type 2 of nieuwer.

    Sent from my SM-T510 using FerrariChat.com mobile app
     
  2. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Heb net een 55 inch bij de Lidl voor € 399 (!) gekocht, heb je geen Chromecast meer bij nodig ....

    Moet nog uitzoeken of en hoe ik die app direct in de smart tv kan downloaden ...

    Het gaat beginnen, de eerste trainingen nu in Jeddah !

    ViaPlay casten naar de 55 inch :)
     
    rob.kruiswijk likes this.
  3. Dr. E

    Dr. E Rookie

    Sep 8, 2019
    37
    F1 kan je ook gratis kijken door je vpn op hongarije te zetten en dan via m4sport.hu kijken


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
    rob.kruiswijk likes this.
  4. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Wow 399, die Sharp 4T-C55BL3EF2AB (4K ultra HD !!) heeft dus Android TV, net zoals de Amazon international Fire TV stick met afstandsbediening.
    Dus even uit de playstore de F1 TV app laden. (Je hoeft geen credit card gegevens in te vullen, dat kun je over slaan in de playstore de app is immers gratis)
     
  5. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
  6. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
  7. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Mooi ze kunnen eindelijk dicht achter elkaar rijden zoals het hoort bij een race.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  8. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Nog niemand die wat te melden heeft over de geweldige F1 race vandaag?!

    Ik vond het opvallend dat her-start was in de originele start volgorde na dat heftige ongeluk welke werd veroorzaakt door Russel.
    Wel goed dat hij gelijk ging kijken door uit te stappen, zou ik waarschijnlijk ook doen na zo'n fout. Helemaal als je ziet hoe Zhou de hekken in ging...
    Afijn hij was al weer terug op het circuit voor de finish.

    Verder een goede race van Lewis. Er had meer in gezeten als hij met de laatste saftycar geen banden had gewisseld, schat ik.
    Het duurde best wel lang voordat hij zijn banden weer op temp had na de herstart viel me op.

    Perez zat op het kantje met zijn laatste inhaal actie op Lewis & Leclere. Dat was racen op top nivo. Dat nivo zag ik ook in de eerste ronde (=tijdens ongeluk) toen de beide ferrari's en RedBull's tegelijk (=4 dik naast elkaar) door de 3e bocht kwamen.
    Aan het einde van de race mooie inhaal actie's, bocht na bocht en dat 3 ronden lang. Dat was geweldig om te zien en goed dat daarop geen sancties zijn gekomen, dit is racen.

    Jammer van Max, die had duidelijk een probleem, aero werd gezegd. Ik zou wel willen weten hoe erg het was. En dan in de laatste ronde met Mick Schumacher knokken om de 7e plek. Mick vond dat wel wat zag ik in de uitloop ronde.

    Afijn, goed bestede middag met verrassende uitslag. Vraag me af wie dat bij de bookies goed had voorspeld.
     
  9. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Die herstart in originele volgorde is standaard als zoiets vroeg in de race gebeurt, dus is niet vreemd.
    De race zelf was echt super, alleen jammer van de schade aan de auto van Max. Maar hij verliest bijna niets op Lec, dus prima.
     
  10. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    En .... is er nog iemand TEGEN invoering van de halo ? Pffff ...
     
  11. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Mooie race vandaag om naar te kijken. Redbull blijkt een banden vreter te zijn wat gisteren al opviel aan het einde van de sprint.
    Vandaag was de race langer (mooi dat legioen te zien, kreeg veel reacties uit het buitenland) en te lang voor de motor van Carlos. Je zag een explosie onder de kap (accu?)
    LeClere won verdiend want had de betere package. Dom dat ze dat gisteren niet verzilverde.
     
  12. Dr. E

    Dr. E Rookie

    Sep 8, 2019
    37
    Mooie samenvatting, was een leuke race om te zien.


    Sent from my iPhone using FerrariChat.com mobile app
     
  13. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob
    Voor een snel rondje heeft Ferrari tegenwoordig een slipstream nodig om Red Bull voor te blijven...
     
    Melvok likes this.
  14. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    maar dat kun je ook andersom stellen, 2 bereiken meer dan 1. redbull (en andere teams) moet zich dus gaan afvragen of dat niet de methode is van de toekomst nu drag minder invloed heeft op wegligging. Iets wat vorig seizoen niet mogelijk was.
    duidelijk gevolg van de downforce vloeren.

    zo ook de race vandaag. LeClerc ging er volgens mij af doordat hij de achterkant verloor. Was dat door stuur input of wellicht een windvlaag? hij trok de verantwoordelijkheid naar zich toe maar is dat met de huidige auto’s wel terecht. Max had het ook al dit seizoen, ineens controle weg door wind.

    Wellicht zijn de auto’s nu te aero gevoelig geworden.

    de race was niet saai zoals veelvuldig voorspeld. Dus daarop kun je stellen dat het wel werkt, het nieuwe consent.
     
    Melvok likes this.
  15. rob.kruiswijk

    rob.kruiswijk Formula 3

    Jun 15, 2014
    1,370
    Netherlands
    Full Name:
    Rob



    Verzonden vanaf mijn iPhone met FerrariChat
     
  16. Harry-SZ

    Harry-SZ F1 Rookie

    Hij klaagde eerst over hangend gaspedaal begreep ik en later kwam dat verhaal van een foutje van hemzelf.
    Echt een foutje of teruggefloten door Ferrari denk ik dan.
     
  17. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    WAT een race vandaag ! Spannend tot het einde.
     
  18. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Aparte kwalificatie vandaag. Veel teams die kiezen voor een (tactische) straf om daar later in het seizoen voordeel mee te halen... Iets wat wel legaal is om te doen maar volgens mij niet de insteek van deze ingevoerde maatregel.

    Afijn, Max liet even aan iedereen zien dat RedBull zeker niet zit te slapen en dat aangepaste regelgeving (rijhoogte en plank) hun niet ten nadele is.
    Zo anders is dat voor Mercedes (die de discussie over de rijhoogte en plank starte :rolleyes:) want die liggen maar liefst 1,8 sec achter op de snelste ronde...
    De frustratie van Lewis was duidelijk over de radio te horen :D

    En dan SF, die zette in Q3 een tow op met LeClerc in de pits en Saints die daar op tijd moest zijn om die te krijgen. Dat lukte door drukte op de baan net niet.
    Je vraagt jezelf uberhaubt af hoe het op een baan van 7 km mogelijk is elkaar in Q3 (nog maar 10 - 2 = 8 auto's op de baan) nog in de weg te zitten.
    De baan werd met die temperaturen nou niet echt sneller en uit "gewoonte" gaat men altijd het liefst als laatste de baan op... Niet echt zinvol in de omstandigheden die er waren. De tow had dus kunnen werken maar dan wel op een rustiger moment en dus eerder in Q3. Dat was volgens mij ook de bedoeling gezien de opmerking van Le Clerc. Die kwam in Q3 (eerste poging) met nagel nieuwe banden de baan op. Dat hadden gebruikte moeten zijn voor die tow.
    Nu vroeg hij met de nieuwe banden wat te doen? Tja, gas geven misschien?
    Het was weer duidelijk een Italiaans recept wat wel op papier werkt maar in de praktijk listig is.

    En dan silly season. Door Alonso opgestart door zijn overstap. Het einde van de stoelendans is nog niet vastgelegd maar het lijkt dat Ricardo de klos is en zonder stoeltje komt te zitten. Tenzij hij echt wil rijden en dus salaris inlevert (of zelfs sponsor geld mee brengt) We gaan het zien.

    Eerst de wedstrijd op Spa (die op de kalender moet blijven) en eens zien hoe Mercedes toch weer voorin staat, Ferrari de RedBull's probeert voor te blijven en hoever Max naar voren kan komen (want die is getergd, lijkt het) en is super snel
     
  19. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,200
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Als er geen rare dingen gebeuren zou het me helemaal niet verbazen als Max een podium plaats gaat rijden of misschien wel beter. Ze lijken zoveel sneller te zijn en inhalen is op Spa niet onmogelijk.
     
  20. 275gtb6c

    275gtb6c Formula 3
    Silver Subscribed

    Oct 30, 2006
    1,929
    europe
    Full Name:
    oscar
    Ik vrees toch echt een crash tussen Max en Leclerc in de eerste bocht….daar staat Spa nogal bekend om. En ze liggen 15e en 16e het perfecte recept voor dit. Maar als dat goed gaat hebben we een leuke race met veel inhaal manoeuvres.
    Veel plezier vanmiddag. Volgende week Zandvoort en een vriend van me heeft duinkaarten, omdat je op Zandvoort in de duinen moet kijken….nou ja, ben benieuwd, toch liever een stoeltje maar we gaan het zien….

    ciao
    Oscar
     
  21. RudyW

    RudyW Formula 3

    Apr 25, 2008
    1,200
    Gelderland
    Full Name:
    Rudy
    Dat risico is inderdaad best groot. Vanuit Max positief truc om eventueel wat tijd te verliezen met de start maar dit soort zaken te ontlopen. Hij heeft zo'n buffer dat hij niet perse hoeft te winnen natuurlijk.
     
  22. 328gts1987

    328gts1987 F1 World Champ
    Lifetime Rossa Owner

    Mar 11, 2007
    12,909
    Rotterdam Holland
    Full Name:
    Fred
    Wel spektakel maar niet zoals voorspeld.
    Hoewel......, Lewis kreeg vliegles van Alonso, hij blijft een matador/racer en die moet je niet voor het blok zetten. Iets wat Lewis ook geleerd heeft gisteren. Zegt achteraf dat hij hem niet kon zien (wat niet betekend dat hij niet wist waar Alonso zat/was)....

    Afijn, LeClerc kon eerst mooi meekomen met Max (die als een dolle door het veld ging) maar liep toen toch vast in een DRS-trein. De pitstops werden door SF niet goed gepland waardoor zelfs de 3e plek van Carlos bijna verspeelt werd.

    Bizar dat LeClerc naar binnen werd geroepen voor een pitstop om de snelste ronde op te pakken. Maar dat ging mis doordat er 1km/u te hard werd gereden in de pits. Dat koste 5 sec straf en daarmee de 5e plek (die Alonso verdient in de schoot geworpen kreeg).

    Mercedes kreeg met de kwalificatie klop maar kon in de wedstrijd goed meekomen. Lewis maakte dus een fout maar als die niet gemaakt was had Carlos waarschijnlijk niet op het podium gestaan. Nu hield Russel de schade beperkt en scoort keer op keer punten. Hij blijkt een goede aanwinst voor dat team.

    Nu aftellen naar a.s. weekeind met Zandvoort voor de 2e keer. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen, op de baan maar ook daarnaast/omheen.
    Ik kan ernaar toe maar weet nog niet of ik het doe. Feest zal het zeker worden en hopelijk ook een mooie wedstrijd voorafgegaan aan een spannende kwalificatie.
     
  23. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    Dit weekend nog iemand naar Zandvoort ? (gele box is slechts suggestie :) )

    Lijkt me dat je in dat geval het beste met de NS kunt gaan ...

    Image Unavailable, Please Login
     
  24. Melvok

    Melvok F1 World Champ
    Owner Silver Subscribed

    Jul 25, 2008
    14,112
    Amersfoort, The Netherlands, Europe.
    Full Name:
    Mel
    NIEMAND ?
     
  25. milko1969

    milko1969 Formula 3

    Feb 21, 2012
    1,286
    Breda, Holland
    Full Name:
    Milko
    #900 milko1969, Sep 2, 2022
    Last edited: Sep 2, 2022
    Om eerlijk te zijn, ik kijk liever op TV! Ik heb eventueel ook de mogelijkheid om te gaan als ik zou willen maar heb geen zin om in de rij volledig gereguleerd met 130.000 man naar Zandvoort te gaan. Mijn collega’s zitten vandaag ook bij Alfa Romeo in de VIP lounge, leuk maar dit soort events is veel te druk, ineens is iedereen liefhebber en kenner, gewoon lekker thuis voor de buis met een biertje erbij,
     

Share This Page